Sunday, July 10, 2011

Allah, permudahkanlah..

Assalamualaikum wrt..
Bismillahirahmanirahim..

Malu rasanya memasang impian tuk mendiami syurgaMu,
Sedangkan sisa sifat mazmumah masih sukar untuk dibasmi.


Allah, permudahkanlah..
Tiada tempat lain lagi untuk aku meminta.
Hanyalah padaMu aku mengadu segala resah,
kerana hanya denganMu kutemu ketenangan.





Bantulah hambaMu ini bertatih menujuMu.
Bantulah aku ke syurgaMu dengan redhaMu, kerna itu matlamatku yang satu.

Aku tahu aku tidak layak untuk ke syurgaMu, baunya belum tentu lagi dapt kuhidu,
tetapi tidak pula aku sanggup ke nerakaMu.






Akan ku usahakan semampuku, untuk kembali kepadaMu membawa iman di dada.
Allah, permudahkanlah..

Ya rabbi,
Telah aku lalui semalam tanpa cintaMu, sesat dalam kegelapan dunia.
Terkapai-kapai aku mencari cahaya mencari jalan pulang.
Jangan biar aku hanyut lagi dalam kegelapan ya Allah,
Walau apa sekalipun yang menjadi bayarannya, aku sanggup.
Kerna aku yakin jalan menujuMu ini lebih layak untuk aku agungkan dari setiap keseronokan jahiliyah di muka bumi ini.


Allah, permudahkanlah bagiku segalanya. Ameen~

2 comments:

Anonymous said...

dr hafizan.
mohon izin jadikan entri ni sebagai simpanan pribadi...
samgat tersentuh hati..

MohdHafizan said...

tafadal2.. :)