Wednesday, February 29, 2012

Tak terungkap

malam ini,
aku sendiri.
menyusuri hari-hari lampauku
satu demi satu kutelusuri, memutar kembali putaran sejarah
ini adalah satu kepulangan
kembali untuk melihat diri yang silam, diri yang kelam.
terlihat, tika itu kejahilan hampir sahaja menyelinap ke setiap inci tubuhku.

betapa aku kini malu pada sang pendosa itu
tetapi tetap dia mahu mengajarkanku teladan
'jangan kau jatuh lagi ke dalam lumpur yang kotor dan penuh penyaki ini!'

mujurlah,
kalau bukan keranaMu ya Allah
kalau bukan kerana tarbiyyah ini
kalau bukan kerana kamu sahabat-sahabat
masih terlena diri ini mungkin
diulit cita-cita duniawi.

dan tidaklah aku berada di sini tuk menyatakan penghargaanku,
menanggalkan ego seorang lelaki
tuk menyatakan terima kasihku, sebagai tanda cinta ini.
kerana membawa aku pada satu jalan yang kita imani kebenarannya.

sahabat-sahabat,
betapa sesungguhnya aku mencintai kamu kerana Allah.

notakaki: bukan akhawat je boleh basahkan ukhuwah ^^

moscow, russia
0243 01032012

No comments: