Saturday, February 26, 2011

((

Allah, Allah, Allah.
Sebak mahu memulakan bicara. Islam, di mana islam pada diri kamu wahai saudara?
Aku simpati,
Aku sedih,
Aku terkilan,
Melihat kamu dihanyut arus deras dunia, terpedaya akan fatamorgana ciptaan syaitan, lupa akan penciptamu.
Sungguh, aku tidak menyenangi perasaan ini.
Benar, aku takut menghadapi dugaan ini ya Allah.
Aku takut ya Allah, aku takut aku tidak mampu memegang amanahMu membawa mereka yang jauh, dekat kepadaMu.
Aku takut ini penyebab kemurkaanMu,
Aku takut andai Engkau tidak redha kepadaku ya Allah.

Ketahuilah olehmu, wahai sudaraku,
Dalam hadis Qudsi, Allah berfirman yang bermaksud, “Aku selalu mengikuti sangkaan hamba-Ku terhadap diri-Ku dan Aku selalu menyertainya ketika ia berzikir kepada-Ku.”
Jika ia berzikir dalam hati peribadinya (sendirian), Akupun berzikir padanya dalam diri-Ku dan jika ia berzikir pada-Ku di depan umum, Aku pun berzikir padanya di muka umum yang lebih baik dari golongannya. Dan bila ia mendekati pada-Ku sejengkal, Aku mendekati padanya sehasta dan bila ia mendekati pada-Ku sehasta, Aku mendekati padanya sedepa dan bila ia datang kepadaku berjalan, Aku datang kepadanya berlari.



Aku tahu saudaraku, aku pasti, aku yakin
Masih ada Kaabah di hatimu.
Akan tiba masanya nanti, akan kita rasai manisnya iman.
InsyaAllah.

2 comments:

Salsabila said...

ha. boleh pun,

btw post ni, nice ^_^

TanpaKataNama313 said...

entri yg menarik...